Tuesday, March 12, 2019

Fungsi QASEH GOLD

BAGAIMANA QASEH GOLD BERFUNGSI?

.
1. Anti Oksiden
Pengambilan makanan kaya antioksidan mampu menjaga kesihatan kita secara menyeluruh. Kajian dari Physician’ Health Study mendapati pengambilan antioksidan yang berterusan mampu menurunkan risiko terhadap penyakit kanser, mencegah penyakit jantung, memberi kesan antipenuaan, menguatkan sistem imun, melindungi sistem saraf, menjaga kesihatan mata.
.
2. Karbohidrat
Karbohidrat memiliki peranan yang penting kepada tubuh badan anda. Ia memberikan tenaga untuk menjalankan proses-proses harian tubuh badan anda dan juga merupakan sumber utama kepada otak. Ia juga merupakan sejenis karbohidrat yang membantu melancarkan sistem pencernaan anda dan juga mengurangkan risiko penyakit jantung dan diabetes.
.
3. Asid Amino
Asid amino ni adalah unit asas bagi protein. Secara ringkasnya, protein pula merupakan bahan asas bagi pembentukan badan kita yang mana terdapat di tulang, kulit, rambut, otot.
.
4. Mineral
Mineral adalah perlu bagi pengangkutan oksigen, metabolisme tenaga, pertumbuhan, dan perlindungan sel dan saraf. Mineral membantu dalam proses pencernaan dan menjadi pemangkin untuk banyak hormon, enzim, dan fungsi badan yang penting dan reaksi. Mineral membantu dalam menggantikan elektrolit yang hilang melalui peluh berat atau cirit-birit. Mineral juga melindungi terhadap reaksi toksik dan keracunan logam berat.
.
5. Serat
Ahli kesihatan percaya bahawa bermula di usus besar, dan membekalkan tubuh anda dengan serat yang cukup setiap hari adalah penting untuk fungsi usus dan usus besar. Diet tinggi serat juga membantu mengawal berat badan dengan membuat anda merasa kenyang lebih lama selepas makan dan kecil kemungkinannya untuk makanan ringan.
.

Dapatkan produk kami secara Walk-in di HQ atau dari agent-agent sah ANA EDAR supaya kualiti produk terjamin.
.

Call: 0132892820

#anaedar_stokisKluang

No comments:

Post a Comment

Terima QASEH