Friday, November 17, 2017

ANAK-ANAK TERTEKAN?

BAGAIMANA MENGATASI TEKANAN ANAK-ANAK ?

Kepenatan dan keletihan kerana rutin yang sibuk dan padat  boleh memberi tekanan kepada kanak-kanak.

Anak-anak yang letih atau tidak cukup tidur, membuatkan anak-anak tidak boleh berehat sepenuhnya waktu malam yang mana ianya sangat penting untuk proses pemulihan tubuh.

Tidur yang cukup membantu perkembangan minda kanak-kanak dengan syarat kita membekalkan nutrien yang sepatutnya untuk membantu perkembangan sel otak dan sel tubuh keseluruhannya.

Perkembangan minda membantu anak-anak lebih mudah untuk fokus, lebih mudah untuk belajar dan lebih gembira serta akhirnya merangsang daya kreativiti mereka

Rehat bersama nutrien yang cukup membantu pula keseluruhan  tumbesaran anak-anak kita ini.

BAYAM dan KURMA serta BADAM dalam Qaseh Junior memainkan peranan sebagai agen penenang semulajadi untuk membantu kesihatan otak kanak-kanak.

• Folate dalam Bayam dan Badam membantu otak mengeluarkan bahan Dopamine yang memberikan rasa kegembiraan dan ketenangan.

• Manakala Tyrptophan dalam Kurma sebagai satu lagi agen penenang semulajadi. Tyrptophan adalah sejenis asid amino yang membantu pengeluaran hormon serotonin yang memberi rasa ketenangan.

• Pemakanan yang baik dari seawal usia 1 tahun sehinggalah mereka akil baligh adalah penting kerana ini adalah tempoh yang sangat kritikal dan penting untuk pembangunan minda, kekuatan imuniti dan perkembangan otak yang sihat sesuai dengan peningkatan umur mereka.

Biarlah pilihan bijak dan berikan anak-anak anda makanan tambahan terbaik iaitu Qaseh Junior!



Cubalah sekarang.
InsyaAllah kita ikhtiar dengan Qasehgold jus semulajadi tanpa pengawet dan perasa gula tambahan.

Hubungi kami.

YUSNORSYAZANA MOHD YUNOS
Stokis Qasehgold
013-289 2820
http://yusnorsyazana.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Terima QASEH