Friday, January 22, 2016

Perkongsian : Tips Kewangan

Tips kewangan
============

"Ala,untung runcit rm12 je,takpelah,guna dulu."

Tahukah anda,anda boleh muflis sekiranya anda mencuri duit akaun company?

"Eh,company aku,aku punya sukalah.."

Yelah..awak punya sukalah kan,lepas tu,bila nak pusing modal,langsung dah tak boleh.

Boleh saya kongsi sedikit tips mudah?
😊😊😊😊😊😊😊😊

Buat kawan2 yang sudah pun membeli rindu qoqo (produk Ana Edar) anda jangan buang balang tu tau,balang tu anda boleh guna balik.

1.Okay,kita buat table dulu,

2.Bahagikan table kepada 10 kolum, isnin sampai ahad

3.1 kolum untuk mengira total untung runcit seminggu
(kalau boleh,sila disiplinkan diri,jangan ambil duit untung runcit dalam masa seminggu tu)

4.1 kolum untuk mengira duit keluar
(Saranan saya sedeqahkan 10% dari untung runcit anda setiap minggu)

5.1 kolum untuk balance.
Make sure tally ya..kalau tak tally kena la siasat mana kurangnya

6.untuk kolum kebawah, saya buat untuk 5minggu. So, kita boleh nampak keuntungan kita setiap minggu.

7.last sekali,kita totalkan,banyak mana pengeluaran kita,banyak mana simpanan untung runcit kita.

8.kalau banyak sgt pengeluaran tu, insaflah2 sikit.huhuhu.



Sekian tips dr saya.
Pesanan ringkas, jangan ingat rm12 tu tak boleh bawa pada rm12ribu tau, semuanya bermula dengan disiplin. Selamat mencuba!

#QASEHGOLD

Credit tips dari Ezzalin Sidek
Usahawan Qasehgold & Baja thailand



Saya adalah STOKIS SAH Ana Edar Sdn.Bhd. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya,

Yusnorsyazana Mohd Yunos
Contact No. :013-2892820
Email : cutiecolour@gmail.com
Laman Web : http://yusnorsyazana.blogspot.my
FB Page : QasehGold Formulasi Makanan Sunnah 

Untuk sebarang pertanyaan mengenai PRODUK QASEHGOLD, boleh terus hubungi saya. Konsultasi Penyusuan Susu Ibu akan diberikan.

No comments:

Post a Comment

Terima QASEH