Wednesday, November 23, 2016

Tips Mujarab untuk Bayi Yang Suka Menangis

Teks : Yusnorsyazana Mohd Yunos

Ada yang ibu-ibu rasa stress ketika menyusukan bayi?
Pasti Ibu rasa tidak selesa dan sering dilanda kemurungan disebabkan oleh beberapa faktor. Antara sebab utama adalah bayi asyik kelihatan tak cukup susu serta bayi yang suka merengek. Pantang diletak atau ditinggalkan sendirian.

Tahukah kita atau sedarkah kita bahawa bayi yang kita kandungkan selama 9 bulan 10 hari ini sentiasa berada dekat dengan hati dan jantung kita.

Di mana tu? Pastinya di dalam rahim kita. Apa yang kita makan, apa yang kita dengarkan, apa yang kita nalurikan semuanya bayi kita dapat merasai bersama. betul kan?
Sebab itu sewaktu kehamilan, Ibu-Ibu digalakkan untuk sentiasa berzikir dan juga membaca Al-Fatihah sebagai 'perlindungan diri' dan juga secara tidak langsung dapat menyalurkannya kepada bayi anda.
Jika bayi ibu sudah lahir ke dunia dan si comel tersebut 'gemar' menangis dan merengek, cuba bacakan Al-Fatihah dan Selawat ke atas Nabi di atas ubun-ubun bayi..
Sambil-sambil tu kita pesan nasihat yang baik-baik kepada mereka juga.
Ibu juga pasti rasa tenang.

Untuk memberikan lebih ketenangan, Ibu-ibu digalakkan untuk mengambil makanan yang baik-baik seperti QASEHGOLD ADINDA yang mempunyai banyak khasiat serta ia adalah salah satu makanan kegemaran Rasulullah!

Sebab QasehGold Adinda merupakan FORMULASI 15 MAKANAN SUNNAH yang sangat baik untuk kesihatan dan kesihatan emosi si Ibu.
InsyaAllah!


YUSNORSYAZANA MOHD YUNOS
Stokis Sah Ana Edar
PAE/10078-I
013 289 2820

No comments:

Post a Comment

Terima QASEH