Tuesday, April 14, 2015

ENERGY BOOSTER untuk ibu mengandung & menyusu

Teks : Yusnorsyazana Mohd Yunos

Seringkali kita mendengar perkataan 'MILKBOOSTER' yang mulai ini saya suka dengan ayat ENERGY BOOSTER lebih-lebih lagi di kalangan ibu-ibu menyusu. Benar bukan?
Banyak juga produk di luar sana yang dijual dan dilabel sebagai 'milkbooster' bagi mereka.

Namun persoalannya di sini..
Benarkah supplemen-supplemen yang di'label' sebagai 'milkbooster' itu sesuai dan serasi bagi setiap orang..?
Jawapannya MESTILAH TIDAK!

Setiap orang mempunyai ketahanan diri serta ruang waktu dan penilaian aktiviti seharian yang BERBEZA.. Pastinya mempunyai kumpulan darah yang berbeza dan juga keperluan yang berbeza..

APA KEPERLUAN 'MILKBOOSTER' kepada ibu-ibu menyusu?

Keperluan supplemen tambahan ini bukan sahaja khusus sebagai 'milkbooster' / energy booster namun untuk kesihatan diri yang menyeluruh. Sekiranya si ibu atau seseorang itu telah mengamalkan gaya hidup yang sihat ditambah lagi dengan pengambilan pemakanan mengikut piramid makanan dan gizi yang seimbang, mereka sebenarnya tidak memerlukan supplemen ataupun 'booster' sekalipun lebih-lebih lagi untuk meningkatkan penghasilan susu ibu.

Namun, di dalam cabaran 'era moden' dan makanan seharian telah ditambah dengan pelbagai 'makanan tambahan' sebelum dihadamkan ke dalam perut, Adakah kita pasti bahawa setiap makanan yang diambil itu adalah 100% sihat? InsyaAllah ya..^_^

Ibu menyusu mahupun ibu mengandung yang memerlukan 'milkbooster' merupakan ibu yang sering mengalami keletihan badan, cara pemakanan yang tidak teratur, mood yang tidak menentu dan sebagainya. Apabila si ibu mengalami keletihan, maka otak kita akan berfikir bahawa penyusuan susu ibu kepada anak hanyalah membawa kepada stress dan badan 'tidak rehat' dan SESUNGGUHNYA IA AKAN MENGURANGKAN PENGHASILAN SUSU IBU.

Hakikatnya, pengambilan milkbooster BUKANLAH untuk MEMPERBANYAKKAN susu ibu, tetapi untuk kesihatan diri buat ibu-ibu menyusu dan seterusnya HANYA aura POSITIF yang ada di dalam diri ibu-ibu sekalian.

Apabila ibu sihat dan sentiasa POSITIF, maka hormon 'kasih sayang' oxytocin akan berfungsi dengan jayanya dan seterusnya penghasilan susu ibu akan lebih lancar.

QASEH GOLD sebagai ENERGY BOOSTER saya..
Apa??
Hanya 1 je ke yang saya perlu makan?
YA...Kerana MAKANAN SUNNAH ini sememangnya Teman Sejati saya sepanjang saya melaksanakan tugasan seharian sebagai seorang Arkitek, Ibu, Isteri, Anak...


Mudah...x perlu fikir "saya dah makan itu ke belum?"..."Saya dah makan ini ke belum..?"
Kerana QASEH GOLD hanya Perlu diminum 2 sudu pada waktu pagi dan 2 sudu pada waktu malam. Namun kesihatan badan saya sentiasa di tahap maksimum! Ditambah lagi dengan mengamalkan minum air kosong yang dicampur QASEH SOLE..memang terbaik! Lagi banyak saya minum..Alhamdulillah...

Untuk dapatkan QASEH GOLD yang soooooo larisss ni...Bolehlah hubungi saya ya!

Yusnorsyazana My
Konsultan Qaseh Gold
013-2892820

No comments:

Post a Comment

Terima QASEH